Friday, July 2, 2010

Kisah Kucing KesayanganKu Danise

aku ada kucing kesayanganku sgt sgt.Nama dia danise.Aku paling pertama jumpa dia dekat kedai Haiwan.kat kedai haiwan tu aku ada rapat ngan seorang pak cik dan abang mana tah x kenal.Ini cerita masa aku umur 7 tahun.Pak cik tu dah x keje bukak kedai haiwan da dia bukak kedai buah-buahan yang abang tu lak aq x tau aq rapat skit jee sbb dia tu garang skit tetapikan abang tu bagi aku free kucing.dia suh aq pilih kucing yg mana aq suka WUAHAHAHA.Aq pilih lah 1 kucing yang comel-comel.lepastu aq bawa balik.Kucing yg aq pilih tu sgt manja dan mak aq letak nama kucing Tu danise.kucing Tu kucing Jantan WAKAKAKA.


Aku Sayang sgt Danise.aku dari kecik sampai sekarang aq masih teringt2 kucing kesayanganku sgt.Dalam Rumah aq seorang je Jaga Danise.Aku mandikan dia,Aku main tali ngan dia,Tidur ngan dia,makan sama-sama dan tgk tv sama-sama.Danise tu bila aq balik sekolah pasti dia datang kat Pintu gesel-gesel kat kaki aq.Danise tu manja ngan aku dan sayang sgt ngan aq.aku pun syg ngan dia.Bila dia Demam aq sanggup cari ubat untuk dia sampai dia sihat.Bila dia dah sihat dia sayang sgt ngan aq makin manja sgt ngan aq.Tetapikan aku ingt lagi aq suruh danise cari awek haha.aku suh Danise cari Awek yg Comel sbb Danise dah dewasa.

Aku cari kucing betina yg comel2 byk-byk letak dekat kat danise.Danise x Ngorat pun x suka pun ngan kucing Betina dia sukakan aq daripada kucing betina tuh HAHAHA.Pastu aq tanyalah danise"kenapa Danise x nak dengan dia?Pergilah kawin dengan dia tu."pastu danise tu datang kat aq gesel2 kaki aq ckp"Meow"pastu abg aku nama Angah nampak dia ckp"Danise ni x suka ngan kucing betina ni Danise suka kat Farah sbb Farah yg Jaga dia selalu"pastu aku senyap je la.Aku syg sgt Danise macam keluarga aku.Bila aku demam dia tido sama ngan aq lepastu berjangkit haha.Bila aq dah sihat Ubatkan dia balik sampai sihat.

Masa aq Darjah 2,aq ada orang gaji baru datang umah aq untuk keje kat sini.paling Terakhir aq ngan danise masa Org gaji aq datang sini.Paling terakhir waktu mlm kul 12 aq tido ngan Danise.Danise sangat manja dia jilat Muka aq hahaha dah la air liur melilir.pastu aq peluk kucing aq tuh dan gosok2 badan dia.Bila aq dah Tertido tiba hari esok.Uwaaa Kucing kesayangan aq dah Hilang.Aq mencari-cari dia kat atas bawah umah sampai keluar aq panggil nama danise.Sampai keluar air mata aq.waa aq tulis blog sal kucing aq pun nak nangis haa.Sampai aq jerit nama kucing kesayangan aq tu "DANISE WHERE ARE U!! I LOVE U!! I MISS U!! DATANG LA SINI BALIK FARAH RINDU DANISE KENAPA DANISE TINGGALKAN FARAH".Sambil menangis.hahaha mcm org bercinta lak.

Bila tahun 2010 aq ada kucing kesayangan aq baru.warna bulu sama cam kucing aq yg danise tu.Nama kucing yg sama bulu ngan danise ialah Inershine.Ibu aq yg letak nama dia Inershine sebab mata dia lawa pastu besar dan cantik.Bila aq pandang Inershine tu Teringt Kucing kesayangan aq Danise.Inershine lah jadi Pengganti Danise.Inershine pun manja xdela manja sgt mcm danise.Tapi aq takkan Lupakan Kucing kesayangan aq Danise.Itulah kisah aq ngan Kucing kesayangan Danise.terima kasih kerana membaca kisah ini.


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More